Modern eğitim sistemlerinde ödev, ilkokul öğrencileri için
öğretmenin ebeveynlerden bir ricası olarak görülür. Öğretmenin iş birliği kurma
ricası olarak düşünülebilir. Ödevler eğitimi yalnızca gerekli görüldüğü
zamanlarda tamamlayıcı faktördür. Eğitimin ana faktörü olarak düşünülmesi
eğitimciyi yanlışa götürmektedir.
Zorunluluk mudur ödev vermek-yapmak?
Araştırmalar ilkokul ödevlerinin öğrenmeye katkısının binde
bir civarında olduğunu söylemektedir. Üstelik ödev yetiştirme kaygısı öğrencide
okuldan soğumaya sebep olabilmektedir. Öğretmenlerin ödev yapmayan çocuğa
yaptırım uygulaması doğru değildir.
İyi bir öğretmen ödev veren değil bilgiyi okulda
öğretebilendir. Çocuğun gelişimine ödev yapmak değil oyun oynamak katkı sağlar.
Aileler okuldan gelen çocuğu ile ödev başına oturmak yerine oyun oynayarak onları
rahatlatırsa çocuğun okul başarısı artacaktır.
Öğretmen ödevi hangi koşullarda vermelidir?
1.)
Eğer öğretmen konuyu okulda yetiştiremediyse
veliden bu konuda yardım isteyebilir.
Örnek Metin*Sayın veli,
Bugün ……… dersinde ……… konusunu işledik. Akşam evde çocuğunuzla
……… kitabından sayfa ….’dan …..’a kadar
olan alıştırmaları yapmanızı rica ediyorum. Konunun pekiştirilmesine
ihtiyacımız var. Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim.
Bu şekilde yazılmış notu öğrenci ile veliye iletebilirsiniz.
Veliye mesaj iletilecek durumlarda velinin yardımına gerçekten ihtiyaç
duyulmasına özen gösteriniz.
2.)
Öğrencinin
öğrenmelerini pekiştirmesine ve kendi kendine yapabilir duruma gelmesi için;
Birinci sınıf öğrencileri – Günlük 10 dakika
İkinci sınıf öğrencileri – Günlük 20 dakika
Üçüncü sınıf öğrencileri – Günlük 30 dakika okul – aile işbirliği
ile çalışmalıdır. Okulda öğrenilenlerin yaşama aktarılması sağlanmalıdır. Aile bu
şekilde pratikte eğitime katkı sağlamış olacaktır.
Görüldüğü üzere ödev bir emir değildir. Bu durumda çocuk
hakkında konuşan veli ile öğretmenin konusu çocuğun ödevini yapıp yapmaması
olmamalıdır. Öğretmen, çocuğun ödev yapmamasından yakındığı zaman veli üzerinde
bir baskı oluşturmaktadır. Bu baskı öğrenciye yansıdığında ebeveyn-çocuk ilişkisini
olumsuz etkileyebilmektedir. Ebeveynler öğretmen rolünde evde çocuğa ödev
yaptırmakla görevli değildir.
Ödev yapmayan çocuk başarısız çocuk mudur?
Copyright © 2018 Tüm Hakları Saklıdır.
Çok doğru bir yazı bugün eğitimde adını duyurmuş ülkelere baktığımızda eğitim sisteminde evde ödev göremeyiz. Aksine öğrenciler yapması gereken alıştırmaları okulda yapıp PİSA tarzı okulda öğrendikleri bilgileri günlük hayata yansımalarını soran sınavlarda eve tonlarca ödev verilen öğrencilere göre daha başarılı olmaktadır.
YanıtlaSilÇok haklısınız güzel bir kıyaslama yapmışsınız Neslihan hanım, yazıda anlatılan tam da bu. Öğrenci okulda alıştırmasını yapıp evde oyun oynayarak öğrendiklerini yaşamına aktarmalıdır. Sevgilerle...
Sil